Un volt pel món de la il.lustració...

Ets il•lustrador?, o simplement, no saps dibuixar ni l'o amb un canó però... t´encanta la il•lustració??? Doncs no et perdis la revista ¡HOLA! del sector, el blog absolutament imprescindible! Coneixeràs als teus col•legues de professió i sabràs qui s'amaga darrere dels teus dibuixos preferits. Si coneixes a gent aficionada d'aquest mundillo recomana'ls el link, entre tots ho farem graaaaaaaaaaaan!






Un paseo por el mundo de la ilustración....

¿Eres ilustrador?, o simplemente, no sabes dibujar ni la o con un canuto pero... ¿¿¿te chifla la ilustración??? Pues no te pierdas la revista ¡HOLA! del sector, ¡el blog absolutamente imprescindible!:

Conocerás a tus colegas de profesión y sabrás quién se esconde detrás de tus dibujos preferidos.



jueves, 16 de junio de 2011

Personajes Ilustres del Mundo Ilustrado; Hoy: ¡¡¡MARIA TARRAGÓ!!!



Nom: Maria Tarragó Martí
Data i lloc de naixement: Margalef de Montsant, 4 de maig de 1968
Blog: http://www.mariatarrago.blogspot.com/

M&G: Estudis artístics o autodidacta?
Maria:
Fa sis anys que estic estudiant il•lustració a l’Escola de la Dona, Espai Francesca Bonnemaison, de Barcelona.
He escollit l’Ignasi Blanch com a professor, penso que les seves classes són magistrals, i durant tots aquests anys he après molt al seu costat.
També he fet mòduls de 3 mesos a la mateixa escola amb diferents il•lustradors: Cristina Losantos, Flavio Morais, Maxi Luchini, Rebeca Lucciani, i Carmen Segovia, dels qui també he après i un curs intensiu d’una setmana a Macerata (Itàlia) amb l’il•lustrador Carl Cneut.







M&G: la teva primera feina com ilustradora?
Maria
: Les il•lustracions del conte “LOS COLORES DE LA MÚSICA” escrit per Ricardo Alcántara juntament amb l’il•lustrador Bernat Cormand. Va ser un encàrrec del Museu d’Art de Girona, de la col.lecció ULLS DE CONTE.

M&G: El teu treball preferit dels que has fet fins ara?
Maria
: “BOCINS DE FELICITAT” Editat per Sd-Edicions, de la col•lecció EL CARGOL GOLAFRE. Parlo dels petits moments de la vida, aquells tan menuts que et caben a la mà i són els que et fan sentir viu i tirar endavant.
“LA IAIA” és el meu darrer conte. També editat per Sd-Edicions de la col•lecció EL DODO BOBO. És un conte molt entranyable, parlo dels records que tinc de petita amb la meva iaia al poble. Ella va ser un referent molt important a la meva vida, i sempre la recordo. Aquest conte és un petit homenatge que li he fet.



M&G: Com t´inspires?
Maria:
M’agrada estar amb els meus amics, parlar amb ells, compartir idees i projectes i sobretot riure molt.
Anar al meu poble, retrobar-me amb la gent de sempre, entrar a casa i remenar records. El contacte amb el riu i la natura em fan sentir viva. Anar amb la meva bicicleta BH que encara conservo i fer excursions a la muntanya.

M&G: Quina técnica fas servir?
Maria:
És molt senzilla, m’apassiona la tinta xinesa, el plomí i la trama.
Després m’agrada donar als meus dibuixos un color de fons amb el guaix, això els fa créixer, com el llevat al pastís.








M&G: Tens alguna anècdota que t´hagi pasat com il.lustradora?
Maria:
Vaig participar al projecte HUMANITZAR ELS HOSPITALS, ideat per l’AACIC i coordinat per l’Ignasi Blanch, juntament amb altres il•lustradors.
Consistia de pintar les parets i sostres de l’HOSPITAL MATERNO INFANTIL DE LA VALL D’HEBRON, de pirates, circ i personatges de contes, l’objectiu era aconseguir un espai més agradable per als nens. Al sostre d’una de les habitacions, hi vaig dibuixar una sirena amb uns cabells arissats i llargs. Aquell mateix dia hi van ingressar un nen amb una picada de medusa a la cama. El nen va tenir malsons durant tota la nit, els cabells de la sirena li recordaven a la medusa que li havia picat. L’endemà mateix va demanar que el canviessin d’habitació.

M&G: Digan´s alguns dels teus hobbies petl teu temps lliure
Maria:
El que més m’agrada és estar amb la meva família i els meus fills, el lloc no m’importa, compartir estones amb ells, parlar, riure, estimar i sentir-se estimat.
També m’agrada confeccionar nines de drap i animalets , reutilitzant les teles de roba que ja no ens posem, donar-li una nova oportunitat, vida i utilitat a aquestes teles. Has pensat mai que uns pantalons que ja no et van bé, en pot sortir un osset com aquest que pot fer somriure a un nen?




M&G: El teu llibre o conte preferit?
Maria
: Hi ha 3 contes que m’apassionen:
“ALICIA I EL PAÍS DE MERAVELLES” de Lewis Carrol.
“PINOTXO” de Carlo Collodi.
“EL TRENCANOUS I EL REI DELS RATOLINS” d’E.T.A. Hoffmann

M&G: Pel.lícula o sèrie d´animació que més t´agrada?
Maria:
Pel•lícula: “FREAKS”
Pel•lícula d’animació: “LES TRIPLETTES DE BELLEVILLE”.

M&G: Amb quin personatge o dibuix animat t´identifiques?
Maria:
Em sento identificada ja des de ben petita amb el personatge de Pipi Langstrum; li agraden els animals, la natura, és imaginativa, rebel davant de tot convencionalisme, està carregada d’energia, és entusiasta, i sempre va acompanyada dels seus amics a les seves aventures.



M&G: Quin il.lustrador o artista gràfic destacaríes?
Maria:
Tinc la casa plena de contes, m’agraden molts il•lustradors i de molts estils diferents, n’anomenaré alguns: Serge Bloch, Pablo Auladell, Cristina Losantos, Ignasi Blanch, Philip Waechter, Wolf Erbruch, Marc Boutavant, Maurice Sendak, Eric Batut, Renee French, Arthur Rackam, Edward Gorey, Roberto Innocenti... i encara te’n podria anomenar molts més.

M&G: Recomanan´s una web o un blog que t´agradi especialment.
Maria:
El blog que gairebé m’hi passejo cada dia és el blog de l’editorial Sd-Edicions. La Maria Lluïsa és una editora- dissenyadora gràfica amant dels llibres, àlbums il•lustrats i l’art. Un blog molt interessant de debò. Us convido a que us s’hi passeu:
http://www.sd-muditoedicions.blogspot.com/






No hay comentarios:

Publicar un comentario